dilluns, 3 d’octubre del 2011

Llegenda urbana? Ni parlar-ne!

Quan vam saber que vindríem a viure a Suïssa vam començar a informar-nos de les costums i de les moltes normes que els Suïssos tenen, més que res per a no deixar-mos el salari pagant multes! :-P No em queixo pas de que tinguen tantes normes, de fet después d’uns mesos vivint aquí puc dir que realment la gran majoria tenen sentit i que és justament gràcies a n’estes normes que les coses funcionen en una armonia que sembla casi casi natural. A més, lo bo és que aquí tothom (o la gran majoria) segueix estes normes i això fa que no et sentis com un tontet quan veus que tu fas cua y els demès te passen davant com qui no vol la cosa... realment això no passa. Com diuen per aquí: “Ordnung muss sein” que vindria a ser algo així com “Hi ha d’haver ordre”... i jo afegiria: Amen :-)
D’entre les coses que vam sentir, una ens va sobtar bastant... sobre tot a mi: No es pot fer pipí dret a partir de les 10 de la nit. Evidentment això aplica només als homes i direu... es tracta d’una broma? exageració dels que diuen que els Suïssos són estrictes?...Pos no! No només no es tracta d’una broma sino que tinc evidència de que és una norma, com a mínim, una mica institucionalitzada i sino mireu la següent foto que jo mateix vaig poder fer ;-)
Fins ara no havia posat cap foto al blog, però crec que esta es mereix l’honor de ser la primera! :-) 
Ja ho veieu: Prohibit canviar l’aigua del canari d’empeus. I la pregunta que es faria el Mou és... Por qué!? Pos después de preguntar als Suïssos del voltant intentant no semblar massa sorprès pel dibuixet ;-) hi ha bàsicament dos motius: Pel soroll que produeix quan tot l’edifici dorm (ja m’explicareu...) i per higiene, o més aviat diria jo... punteria ;-)
O sigue que ja ho sabeu, si veniu per aquí i vos voleu estalviar problemes... com diu la dita espanyola... Donde fueres hagas lo que vieres ;-)
Ara només queda comprobar si realment et pot arribar una multa a casa per “Hacer aguas menores sustentándose uno únicamente sobre los pies” o algo així ;-)
 Alé, hasta el següent blog J